Sök:

Vi på Reimers Bok & Interiör har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Här följer de villkor och information vi arbetar efter.

Priser - Alla priser är som standard i SEK inkl. moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning.Obs. Lampor säljs alltid utan skärm om inget annat anges.

Beställning - Vi förbehåller oss rätten att logga ditt IP-nummer vid beställning. Reimers Bok & Interiör behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande

Bekräftelse - När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med
oss.

Fraktavgift – Fraktavgift inom Sverige tillkommer med 69 kr inkl. moms oavsett orderns storlek. Utanför Sverige (f.n till Danmark, Finland ) debiteras en fraktavgift om 250 kr inkl moms. Norge 450kr exkl.moms
Vid köp över 700 kr fraktfritt inom Sverige.

Leveranstid - Beräknad leveranstid är ca 5 - 7 dagar. Om en beställd vara är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen.

Leveransförseningar - kan t ex ske när en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen orsakat. Vi meddelar alltid kunden om leveranstiden kraftigt avviker från den vi uppgivit.

Transport - Vi använder oss av DHL eller Posten när vi skickar varor. Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till DHL/Posten. Om DHL/Posten ej åtager sig skadeansvaret kontaktar du oss. Vi skickar för närvarande endast produkter inom Norden.

Transportrisken - Tillsammans med vår fraktpartner står vi för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för eventuell retur till oss.

Reklamation - Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare detaljinstruktioner. Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av felaktig eller skadad vara står Reimers Bok & Interiör för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då kunden (du) återsänder den är kunden (du) betalningsansvarig.
I det fall kunden har gjort en felbeställning och vill att Reimers Bok & Interiör skall återta produkten debiteras kunden (du) 20 % av ordervärdet samt fraktkostnad.

Ångerrätt - Reimers Bok & Interiör tillämpar reglerna i köplagen.

Force Majeure - Reimers Bok & Interiör är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar,
förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller
översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Förbehåll - Reimers Bok&Interiör reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll. Av tekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser på produkterna.

Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller e-posta dina frågor till oss.

Betalningsalternativ hos Reimers Bok & Interiör
När du köper dina produkter från Reimers Bok&Interiör så finns följande betalningsalternativ: Kortbetalning, Klarna konto - delbetalning samt Klarna faktura - 14 dagar

Välj betalningsalternativ när du befinner dig i kassaläget.

Du kan betala med följande kort: VISA, MasterCard samt Eurocard.

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 * kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.


Klarna konto
Information och villkor för Klarna konto finner du här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf 



Information om ångerrätt - Enligt Distans­‐ och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.